Thursday, April 15, 2010

Ibu, Mama,Emak dan Ummi...

Tajuk kali nie ialah ibu,mama,emak dan ummi..kali nie aku amat tersentuh bila terkenangkan emak aku yang berada kat kampung..rindu sesangat coz dh lama x jumpa..last masa convo bln 3 ritu..wahh..lama gak tue..makkkkk...rinduuu..bila denga ada curious2 ttg apa yang berlaku kat kampung aku akan terpikir emak aku dulu..aku risau sngt kat dia dan aku syg giler kat dia dan dia adalah segala-galanya..mak la tempat aku bermanja..mak apis rindu mak suapkan nasi..hehe..manjer nyerrr..masa last mkn suap masa form 5..wah dh besa tue tp sesekali jerk la aku mintak mak suap..hehehe..adik aku jgn harap la nk dpt..kikiki..aku jerk leh..hehehe..tp perkara yang x bole aku lupakan bila mak aku suruh cabut uban..haha..part nie yang aku lemah sekali..hahaha..yerk la, mak nak aku jerk yang cabut coz kalau adik aku yg buat mak aku kata, mcm nak tercabut nyawa bila adik aku cabut coz kalau bole dia nak cabut semua rambut yg ada kat kepala mak aku tue..tp bila aku cabut, perh mak aku siap tetido lagik..hampehhh..hahaha..skrg dh x cabut la coz uban dh bnyk sngt..karang cabut habis rambut mak aku ilang semua karang..hehehe..aku rindu gak ngan ikan cencaru masak asam pedas mak aku..perhhhh..sedap sehingga menjilat pinggan..dia punya sedap tue..rasanya x terlampau pedas bebenor dan x terlampau x pedas sngt..rasa dia mmg cukup rasa..hehe..bila la aku dpt rasa nie weh..aku dh terliur nie nk mkn asam pedas nie..waduh3..hmm..emak aku nie seorang yang penyabar tp part dia bebel perhh..den cabut lari dulu tp bila den dah besa sikit dlm form 1 gitu den dh ada tektik camner nak stopkan bebelan mak den nie..hehehe..bila dia ngah sedap2 bebel den mula la tanya dia something, bila dia dh jwp so x jadik la nak bebel..hahahaha..jahata x..hahaha..pernah beberapa kali dia perasan, siap sound balik, haa mula la tue nak suruh aku benti bebel tue..kuang3..terkena..perasan plak org tua nie..hahaha..bila mak masak ker @ berkebun kat belakang rmh mesti aku kena ikut sekali coz dia nak aja sikit demi sedikit..bila masak, mak den kata laa..walaupun lelaki mesti kena pandai masak nanti bila bini bersalin senang nanti..wahhh, thinking future tue..haha..tp bila den malas nk tengok, mula la dia start bebelan dian dan makanan pon jadi x sedap..hahaha..kalau masakan mak den nak sedap dia mesti didalam keadaan yang tenang dan senyum jerk..mak den kata bila nak makak dan nak mknn tue sedap kenalah ikhlas dan dalam keadaan ceria, so jadi masakan tue sedap..owhh..baru den taw..tp bila mak den marah, perhhh..gerenti masakan tue x sedap, ada jer yg kurang, so kta dh dpt detect la kalau mak marah..hahaa..mak den nie seorang yang sangat kuat jika dibandingkan ngan abah coz mak memang cergas orang nyer, x reti duduk diam, ada jer keja yg dia nak buat..kadang2 tue bila xda buat apa mesti dia pi tengok pokok bunga dia, pastu bila pegi rmh orang n nampak pokok bunga tue canti, dengan tanpa segan dan silu nyer dia selamba meminta benihnyer..sempoi kan mak aku..hahaha..tp kadang2 tue xda la gamble sngt, tengok tempat..hehehe..ok..
nak citer ttg kisah mak den masa muda2 dulu..mak den nie sangat bekerja kuat sehinggakan badan nyer sngt slim..bak kata org badan cam model..wahh..hebat2..masa mak den muda2 dulu menjadi kegilaan org2 lelaki kat kampong kerana keayuan dan kesopanan yang ada kat mak den nie..sampaikan ada org gaduh2 nak kan mak den nie, tp mak den dgn selamba, gi mampos sama loo..aku x lynn..hehehe..tp camner bapak den kenal mak den pon den x taw tp mak den kata parent arrangement..hmm..mak den ikut jerk laa..walaupun ramai yg dtg meminang tp x berjaya..wahh..bapak den plak yg berjaya dapt..fuhh, agak letop2 mak aku nie..hahaha..dh la nak citer bnyk2 nanti boring plak kan3..hehehe

No comments:

Post a Comment