Saturday, January 4, 2014

Hanya mampu berdiam

Assalammualaikum sahabat-sahabat blogger harap-harap semu sihat-sihat belaka..

Tajuk diatas agak emotional sikit sebab agak terkilan sedikit dengan somebody.. diri nie hanya mampu berdiam dan tidak mahu comment apa-apa sebab kita takkan mampu puaskan hati sesiapa pon.. bila kita buat baik ada juga orang yang tidak suka, kalau buat jahat lagi lah orang tak suka so ignore semua tue dan buat macam biasa..

Tapi agak terkilan juga kenapa beliau boleh layan si manusia yang talam dua muka dan semua orang dia tak suka dan dia saja la yang betul tue.. YaAllah kenapalah aku still dekat dengan orang-orang yang macam nie.. harap-harap aku dijauhkanlah dari orang macam itu..

Kadang-kadang orang takkan hargai mana permata dan mana kaca.. yang permata diabiarkan dan di lupakan tapi yang kaca la yang dia sanjung dan suka sangat.. itulah manusia..

Sekarang mood aku agak terganggu dan agak down sebab kenapa boleh macam tue.

Yer aku memang nampak orang yang berada dan sentiasa look luxury camtu tetapi aku takkan tunjuk sesekali kesusahan aku kat sesiapa.. biarlah kita susah kita usaha dengan apa yang kita mampu.. aku takkan tunjuk yang aku nie banyak duit dan belanja kawan-kawan sana sini dan nampak baik gila sebab belanja orang makan sampai beratus-ratus tapi pada hakikat kita berhutang dengan orang lain.. haa..nampak tak.. jenis aku kalau aku nak belanja sesiapa aku pastikan aku settlekan semua sebelum aku belanja orang.. so takder la terpikir masalah itu ini..

Orang lain nampak kita tiada commitment apa2 sebenarnya dia tak tahu langsung tentang kita.. sedih.. YaAllah kuatkanlah semangat aku nie..kembalikan keceriaan..

YAALLAH aku mohon padamu jauhkanlah aku dari sahabat yang talam dua muka yang menghancurkan persahabatan aku dengan sahabat yang lain..Amin..

No comments:

Post a Comment